Een nieuwe familie erbij.....

Ik hoop dat ik jullie een beetje jaloers heb kunnen maken met de foto’s van vorig weekend toen we naar white beach waren geweest. Het was een heerlijke relaxte dag in onze hangmatten aan het water. Wat wil je nog meer. De piranha’s werden op afstand gehouden door de netten, dus we konden ongestoord pootje baden in de rivier.

Zondag hebben we er nog een relaxt middagje achteraan geplakt en zijn we weer naar zwembad VOS geweest waar we onze gebruikelijke baantjes hebben gezwommen en waar we hebben gewerkt aan ons kleurtje.

Na dit weekend ging onze 4e week Suriname in. De tijd gaat toch best snel. Dinsdag was het weer salsa avond. Met een beetje tegenzin gingen we heen maar het was een erg geslaagde avond geworden. Het dansen ging ondanks dat ik de vorige keer gemist had best goed. We hebben veel nieuwe draaien geleerd en we moesten ‘intiem’ dansen. Niet dat ik daar nu zo kapot van ben... Nadat je, je in het zweet hebt gewerkt met het oefenen van de pasjes van vorige week waarbij je je danspartner nog gewoon bij de handen mocht houden, moest je nu op nog geen 20 cm afstand en met de hand op de rug van je partner, (je weet wel) aardig tegen elkaar aan dansen. Het handjes vast houden vind ik toch net iets prettiger, maar ja dat is salsa, dus we doen gewoon lekker mee. Na deze les hebben we met de groep gegeten bij Zus & Zo. Een heerlijke frisse salade met zalm ging er goed in. En toen ineens was hij daar........ Maarten!!! Maarten is een collega van Lot en mij op het Stoetenslagh. Hij gaat hier een jaar voor leraar spelen op een Nederlandse school;) Hij had ons via de taxi chauffeur weten op te sporen en kwam dus gezellig even mee borrelen.

Ook de donderdag verliep anders dan verwacht. We hadden een vrije dag genomen om onze zaakjes bij de vreemdelingendienst te regelen. ’s Ochtends om half 9 gingen we de deur uit en ’s middags om 2 uur stonden we weer in de stad. Na anderhalf uur wachten bij de vreemdelingendienst kwamen we er achter ze zich niet echt aan de volgorde van de nummers hielden die je moest trekken. Tja, zo gaat dat hier nou eenmaal. Dus na er te lang te zijn geweest stonden we op een gegeven moment weer buiten, te wachten op de taxi, die ons terug zou brengen naar de stad. Lot en ik hebben hier heerlijk geluncht met een smoothie uiteraard. Na wat gewinkeld te hebben in de vele Chinese kleding winkels die allemaal hetzelfde verkopen en waar alles synthetisch is, zijn we naar huis gegaan.

Na het eten hadden Lot en Ingeborg eigenlijk nog wel zin om even de stad in te gaan om wat te drinken. Ik lag in mijn hangmat en lag daar prima, maar we hebben uiteindelijk toch onze taxichauffeur Anand gebeld. Omdat wij niet echt een duidelijk doel hadden waar we wat wilden gaan drinken, kwam hij met een plan. Hij nam ons mee naar zijn zwager en zijn gezin. Een hindoestaanse familie. Hier waren ook zijn vrouw en zijn 4 dochters. We werden erg gastvrij ontvangen, er werd whisky voor ons ingeschonken en er werd eten klaar gemaakt, bara’s en kip. Ons glas werd nauwlettend in de gaten gehouden en we zaten dan ook geen moment zonder drank. Er werd gedanst, door een gast (die nogal dronken was) en Leentje de vrouw van Anand. Ook hebben we een rondleiding van de kinderen door hun huisje gehad. We moesten ons gedragen alsof we thuis waren en we werden gelijk familie genoemd. Het is zo bijzonder om te zien hoe ze hier met hun gasten omgaan.

Omdat wij, Ingeborg en ik vrijdag gewoon weer moesten werken, heeft Anand ons rond half 2 weer naar huis gebracht. Door Leentje werden we nog uitgenodigd om zondag met hun gezin mee naar zee te gaan voor wederom weer een ontspannen dagje. Hier gaan we krabben vangen en eten. Ik ben erg benieuwd.

Liefs Suus

Reacties

Reacties

jose

tjeetje wat een KUT leven zeg...

Suzanne

Haha, jij vermaakt je ook in Nederland :P

Hanno

1 woord --> JALOERS

Niels

haha... helemaal goed bezig! Mooi figuur die annand :D have fun dit weekend met krabben vangen :P
x

diana

zo jullie hebben het daar wel zeker super voor elkaar
nou meiden veel plezier daar nog en succes met vangen van de krabben aankomend weekend en natuurlijk eetsmakkelijk :)

diana

jullie zijn natuurlijk al geweest ben nog niet helemaal wakker was het lekker :)

Geranda

Hey meid!

Ja ben zeker jaloers als ik naar de foto's kijk ;-)
Ik ben inmiddels 1 dag in de week vrij van stage, ben je ook een beetje jaloers op mij nu? haha!
Veel plezier nog!

xx Geranda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!