Ook moet er gewerkt worden......

Woensdag, mijn eerste stage dag bij de STVS. Heerlijk om rond een uur of 8 na je werk te lopen met een tempratuur van dan nog onder de 30 graden. Tis gewoon echt genieten in dat kwartiertje;)Deze dag bestond voornamelijk uit kennis maken met iedereen en een rondleiding. Ik werk de eerste weken op de productie. Hier werkt een team van jonge mensen. Gezellig dus!

Afgelopen week stond in het teken van Youth Voice. Dit is een programma van STVS waarin kinderen in de leeftijd van 12 tot 18 jaar hun talenten kunnen tonen. Je kunt het vergelijken met Idols maar dan allemaal net ietsje minder professioneel. De opnamen voor de 1e voorronde zou vrijdag plaatsvinden op het terrein van de STVS. Hiervoor moest het podium worden opgebouwd, het decor gemaakt en de rest van de zaal worden aangekleed. Gelukkig hebben ze hier hun mannetjes voor. Het is erg leuk om te zien hoe ze alles regelen en hoe het allemaal in zijn werk gaat. Uitnodigingen voor de ouders van de kinderen worden nog gewoon geprint op eigen computer, het decor wordt gewoon opnieuw beplakt en het publiek komt op terras stoelen te zitten. Toch ziet het eindresultaat er op de televisie best professioneel uit. Hoe je de mensen toch allemaal wel niet kunt foppen......

Ook heb ik meegeholpen met het maken van een nieuwe aflevering van Hotspotz. Dit is zowel een informatief als entertainment programma voor jongeren. Voor dit programma hebben we interviews gedaan, met onder andere Miss Suriname 2009 en met een moslim die vertelde over de ramadan. Het is erg interessant om te zien hoe dat in zijn werk gaat. Ook werd ik al gevraagd of ik teksten wilde inspreken voor programma's eninterviewswilde afnemen die gefilmd gingen worden, toch sta ik liever achter de camera dan ervoor heb ik gemerkt. Misschien ga ik me er later wel een keer aan wagen;)

Vrijdag was het een chaotische dag, ’s avonds de opnamen voor Youth Voice en voor het programma Hotspotz moest ook nog het een en ander gedaan worden. Maar eerst de verjaardag van de directeur. Had ik even mazzel;) Iedereen werd om een uur of 2 opgetrommeld om bij elkaar te komen. De directeur werd gefeliciteerd en er werd gezongen. Daarna gingen we met z’n allen eten (rijst, pom en kip) en werd er hier en daar een biertje genuttigd. Het is hier heel normaal om ‘s middags warm te eten.

Om half 8 begonnen de opnamen van Youth Voice. Ook had ik Charlotte en Inge-borg (huisgenoot) uitgenodigd om te komen kijken. Na deze opnamen zijn we nog even de stad in geweest wat drinken. Het was tot laat nog erg wam buiten.

Weekend!! Vandaag hebben we tot onze verrassing aardig uitgeslapen. Rond een uur of 12 zijn we de stad in geweest voor de aanschaf van de eerste (goedkope) teenslippers. Daarna geluncht bij 'Zus en Zo'. Ik kan wel wennen aan het vele eten wat de Surinamers hier doen. Als je bij 'Zus en Zo' zit heb je zicht op de Palmentuin, een park met alleen maar palmbomen. Hier hebben we onze eerste, echte, in het wild levende papagaai gespot (zooo mooi)!!

Dat was het voor nu.

Liefs suus

Reacties

Reacties

Lotje

Suusje,
Mooi verhaaltje hoor!!
Ik denk dat we jou over een paar weken al wel voor de camera gaan zien hier.. ;) Vind het knap hoe je je hier aanpast aan een andere cultuur en in een andere leefomgeving... Ben trots op je meis!!
Dikke Brasa

Hanno

He Suusje,

je 1e week zit erop.. Je hebt je tv debuut gemaakt zo te lezen, wat gaaf! Hopelijk heb je een leuk weekend gehad en het surinaamse stapleven ontdekt!
Blijf vooral genieten van de lekkere broodjes bij zus & zo en de papagaaien / parkieten/ gekko's / kakkerlakken... Negeer het ge-pssstt en de vervelende mannen!

Liefs

Niels

Hey Suus :)

Klinkt weer helemaal goed!! ik sluit me bij hanno aan en hoop ook ckr dat jullie gisteren nog ff het uitgaansleven van Paramaribo hebben ontdekt :)
have fun bij t vos vanmiddag! en komende week weer veel succes op je stage...
doe de groetjes en pas goed op je zusje!

xx

diana

heey suus

wat super om jou verhaal te lezen wat je de eerste week hebt meegemaakt
en wat lekker weer heerlijk
nou meid succes met je 2e week en doe de gr aan charlotte liefs diana

Jan

The new Wendy van Dijk is born, ik voel 't aan m'n water. Go for it suus. Kunnen wij die programma's ook ontvangen? (uitzending gemist?)
Liefs

Suzanne

Neej, die programma's kun je niet ontvangen, k zal volgende week vrijdag wat proberen te filmen. Maar ik sta zelf niet voor camera he;) K sta wel in de aftiteling;)

Zus

Hee zussies,

Fijn dat het zo leuk is en goed gaat! Heel leuk om ook even wat foto's te zien, goed voor de beeldvorming!
Heel veel plezier en werkze weer!

Liefs grote zus

Geranda

Dag meissie!

Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt! Hier is het ook leuk! Mail je snel wel ff!

Kus

Ingeborg

hee huisgenootje
jij hebt ook mooie foto's zeg! die wegwijzer is vooral erg mooi. Daar wil ik ook nog een foto van :)
leuk trouwens zo'n reis-mee site!
we moeten maar snel een nieuwe ronde goedkope teenslippers scoren doen!

kus! (owja graag Ingeborg zonder streepje :P)

Kippink

Dus drankspelletjes! Gezelligheid!

Vermaakt oe nog wat;)

Marcella

Na jou hyves berichtje ben ik natuurlijk meteen je site gaan checken! Wat een leuke dingen doe je allemaal! Ik ben zo jaloers op jou stageplekje, geweldig :D

Geniet er goed van meid!

liefs, Mars

Ilse

Het mag duidelijk zijn... Ik ben jaloers haha =)

Geniet ervan!

Liefs,
Ilse

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!