35 graden en achter de tralies!

Houten huisjes, tralies voor de ramen, veel soorten bomen, druk verkeer, witte auto’s, getoeter, harde muziek, hagedissen, leguanen,kakkerlakken, minstens 30 graden, grote reclame borden, veel busjes, Chinese supermarktjes, veel vuil in de bermen, erggastvrij en behulpzaam. Dit zijn woorden waarmee ik Suriname tot nu toe kan omschrijven.

Onze vlucht verliep goed, leuke films gekeken en heerlijk gegeten. Al is 9 uur toch wel erg lang. Na een lange hobbelige landing op Vliegveld Zanderij kwam de warmte je tegemoet. Hier werden we opgewacht door Annand onze taxi chauffeur. Annand heeft ons naar de Keizerstraat in Paramaribo gebracht. Hier verblijven we komend half jaar. We wonen op de tweede verdieping en hebben een balkon aan de voorkant van ons huis. Hier kun je ’s avonds gezellig buiten zitten. Het huis staat aan een doorgaande weg bij een kuispunt. Het is hier dan ook nooit stil. Constant auto’s, getoeter en muziek. Maar je went er snel aan.

Ondanks de warmte is het met de waaiers aan goed te doen in huis. Al zorg je wel dat je je niet te druk maakt. Het aanpassen aan de mensen hier gaat dan ook snel. Je wil gewoon niet harder lopen of werken want je krijgt het veel te snel warm.

Onze eerste nacht hier viel hier erg mee, we hebben heerlijk de klok rond geslapen onder de klamboe, met de waaier aan. Vroeg in de ochtend wordt het al snel warmer in huis. Een koude douche om de dag te beginnen is dan ook helemaal niet erg. Heerlijk zelfs! Ook hebben we al kennis gemaakt met enkele van onze huisdieren.Een kakkerlak en een hagedis.Vandaag even naar de supermarkt geweest, deze zijn erg klein en worden gerund door Chinezen. Je vind er aardig wat Nederlandse producten zoals thee van pickwick, knakworsten en pannenkoekenmix van Koopman. Raar hoor dat je zo ver van huis bent maar dat er toch zoveel Nederlands is.

Morgen gaan we de stad verkennen en mijn klasgenoot die hier al even was opzoeken. Even onder de echte Nederlanders dus. A.s woendag is de bedoeling dat ik begin met stage lopen. Heb er zin in, want de indruk die ik van de Surinamers heb is erg goed. Ze zijn erg behulpzaam en gastvrij. Gisteravond waren we tijdens het boodschappen doen zelfs al uitgenodigd om bij iemand te komen eten. Maar ons broodje met knakworst wilden we hiervoor niet laten liggen, dus dat ging niet door ;)

Trouwens als je mijn nieuwe telefoon nummer wilt stuur dan even een mailtje!

Liefs Suzanne

Reacties

Reacties

Geranda

Hey Lieverd,

Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn! Geniet er lekker van en ik hoor graag wat je stage ervaringen zijn! Ik ben ook al een weekje aan het stage lopen, erg leuk!!

xx

Malou

Hee zussies,

Nog even een berichtje van mij, morgen heel vroeg op. Maar dat ben ik inmiddels wel gewend na dit weekend;)
Heel erg fijn dat jullie goed zijn aangekomen en de vertraging van 3 kwartier viel denk ik nog mee of niet?!
Heel veel succes! Zolang je de beesten maar niet in je bed aantreft! Ik ben nu al benieuwd naar de eerste foto's! Dus als jullie er tijd voor hebben!?:)
Nou veel plezier en tot horens!

Liefs Malou

Simone

Hey Suus,

mooi dat de reis voorspoedig is verlopen.

Huisdieren zijn leuk, vind ik, maar ik hou het dan liever bij Loes Labrador en hier en daar een mug.

Ik ben benieuwd naar de belevenissen van jou en Lot, en net als Malou naar foto's van de omgeving en van jullie stulpje.

Kalm an doen en tot horens.
Liefs Simone.

Niels

Dag dames!!

en... hoe wast eten bij de waterkant?? durfden jullie t aan? ;)
t klinkt allemaal errug bekend in de oren :P begin t allemaal wel te missen als k je verhaal zo lees!

geniet van alle nieuwe ervaringen!

x

inez

Zo, dat was even een schrik reactie. "achter de tralies".
Fijn dat jullie er zijn en dat jullie een plekkie hebben. Het huis op de foto is dat zomaar een huis in Paramaribo? Succes op jullie stagedagen. liefs inez

Lindsey

He Suzanne!

leuk om je verhalen te lezen.. ik blijf ze volgen!
succes met stage deze week..

Enjoy! xx

Jan

Hey suzanne,

Ook jou bevalt het erg goed zo te lezen!
Leuk verhaal, en wel ruime slaapkamer zie ik.
Ik ben nog weinig opgeschoten.. elke dag bellen naar Amsterdam, KLM, verzekeringen, Suriname, maar het heeft allemaal weinig geholpen. Ik hou jullie op de hoogte als ik iets meer weet. Succes met je stage morgen!

dilana

hey suus,

fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen,

5 maanden zijn lang maar je komt er wel doorheen hoor meid als je het maar leuk hebt.
heel veel succes en plezier morgen bij je stage.

liefs x dilana

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!